Het see-think-do-care model: wat is dat?
Hoe loods je de lezer door de customer journey heen? Daarvoor kan je het see-think-do-care model van Google gebruiken. Het see-think-do-care model lijkt erg op het AIDA-model, dat in de 19e eeuw werd vastgelegd door Elias St. Elmo Lewis, om de verschillende vasen van de customer journey inzichtelijk te maken. Google kwam jaren later op de proppen met dit model, dat de copywriter helpt beslissen welk type content nodig is om de volgende stap te bereiken.
Het Ssee-think-do-care-model is een innovatieve strategie die door Google wordt gebruikt om merken te helpen het gedrag van klanten beter te begrijpen en effectievere marketingcampagnes te creëren. Het model, ontwikkeld door Avinash Kaushik, biedt een raamwerk voor het analyseren van klantgedrag en het begrijpen van wat hen motiveert om actie te ondernemen. In dit artikel onderzoeken we de vier componenten van het see-think-do-care-model en hoe je dit kan gebruiken om effectievere marketingcampagnes te maken.
See
De eerste stap in het model is zien. Hier identificeer je het huidige gedrag van de klant. Het is belangrijk om te identificeren waar ze naar op zoek zijn, wat ze doen en hoe ze omgaan met uw merk. Deze informatie kan worden verzameld uit website-analyses, enquêtes en andere feedback van klanten. Zodra je het huidige gedrag van de klant hebt geïdentificeerd, kun je doorgaan naar de volgende stap.
In de see-fase zijn consumenten op een algemene en vaak onbewuste manier op zoek naar informatie.
Misschien moet ik mijn huis eens duurzaam maken
Think
De tweede stap is 'denken'. Hier gaat de consument op zoek naar specifieke behoeftes.
Zou ik geen zonnepanelen leggen?
Do
De derde stap is 'doen'. De consument gaat nu actief nadenken over stappen om te ondernemen, ze gaan concreet op zoek naar een oplossing en maken zich langzaam klaar om over te gaan tot kopen.
Wat zouden zonnepanelen kosten? Heb ik dan ook een zonneboiler nodig?
Care
De laatste stap is care, waar de klant zich op een zeker manier aan het merk hecht. Hier geeft de klant daadwerkelijk om het merk en het bedrijf. De klant is bekend en vertrouwd met het bedrijf en raadt diens producten aan aan vrienden en kennissen. De klant is nu gebonden aan het bedrijf.
Raadpleeg voor je zonnepanelen zeker ook bedrijf X, kwaliteit verzekerd!