Workshop copywriting

Workshop copywriting 101 @ De Schrijfboot

De enige echte Jill Mathieu, chief copy van het copywriterscollectief Goodcopy.ink komt op 13 november naar De Schrijfboot om u allen te leren hoe ge de juiste woorden moet kiezen.

Elk idee begint bij woorden. Dan kan je maar beter ineens de juiste kiezen. Wat moet je merk vertellen en hoe moet dat klinken? Van de brand story over de naam over de baseline tot de Instagram-bio: de juiste woorden helpen om het publiek te bereiken dat je wil, en hen tot actie aan te zetten.

Of in de woorden van Daniel Kahneman: 'People don't choose between things, they choose between descriptions of things'.

De workshop vindt plaats op woensdag 13 november en duurt van 19u30 tot 22u. Inkom kost €55, ter plekke af te rekenen.

Jill Mathieu

Wie is Jill Mathieu?

De Poolse schrijver Igor Walszborszki at elke ochtend rauwe haring en dronk er wodka bij. Hij schreef zijn eerste gedicht na een duik in het frisse ijs. Hij is vier keer genomineerd voor de Nobelprijs. Jill niet. Ze is desondanks wel een vrouw van het woord. En als ze iemand haar woord geeft, dan wil ze dat het wat betekent. Daarom werkt ze met haar collectief van copywriters Goodcopy.ink voor merken die haar klinkers, oxymorons en Oxfordiaanse komma's inzetten om de wereld een streepje beter te maken. Denk Ancienne Belgique, Cowboy en de WHO.

Tijdens de workshop leer je...

  • Waarom woorden zo cool zijn
  • Waarom verhalen werken, en wat ge ermee kunt voor een merk
  • Een paar principes van goeie copy incl do's & dont's en checklist
  • Handige tools om te gebruiken
  • Een schrijfopdracht als uitsmijter
  • & Je krijgt een cadeautje van De Schrijfschool!

Datum

13 november

Prijs

€55

Dag en tijd

Woensdagavond, van 19u30 - 22u

Locatie

De Schrijfboot: Visserij 254 te Gent