Goed volk van De Schrijfschool

Wie schrijft die blijft, zei ons moeder altijd. Houd dat vast, en neem de pen bij de hand tijdens één van onze online schrijfcursussen.

Suzanne Olde Rikkert

Suzanne is opgeleid als acteur, en werkt als coach en trainer aan de verhalen van bedrijven en individuen. Ze zoekt naar het verhaal dat ze zichzelf vertellen en het verhaal dat ze anderen vertellen, en vindt de overlap tussen beiden. Daar kan vrijheid voor ontwikkeling ontstaan. Daar komen we in beweging, daar vinden we moed en verbinding.

Ruben Mantels

Ruben Mantels is gefascineerd door life writing, en reist al schrijvende door andermans leven. Momenteel werkt hij aan een biografie van de architect Henry van de Velde. Als cultuurhistoricus publiceerde hij een boek over de Boekentoren en hij gaf de autobiografische dagboeken uit van de schrijver August Vermeylen.

Cursus (auto)biografisch schrijven

Zoë de Goede

Zoë de Goede denkt in woorden en schrijft in beelden. Ze schreef voor de Volkskrant, het Algemeen Dagblad, Zoom Magazine, National Geographic en talloze anderen. Verder volgde ze de opleiding proza aan de Schrijversvakschool te Amsterdam en geeft ze schrijfcursussen voor de Universiteit van Leiden en De Schrijfschool. Ze gelooft dat het leven zich vormt naar het woord en dat het woord zich op zijn beurt plooit naar het leven. Slechts zij die echt kijken, kunnen het zien.

Inge Schouten

Inge Schouten studeerde journalistiek en volgde een toneelopleiding. Ze schreef onder andere voor de Volkskrant, Metro, Een Vandaag en het Hoger Onderwijs Persbureau. Inge werkt als docent communicatieve vaardigheden aan de TU Delft en is daarnaast actief als freelancer schrijver en trainer. Een open en onbevangen blik is voor haar het belangrijkste startpunt voor een goed verhaal.